Ohhoh, niin on taas aikaa kulunut viime kirjoituksestani. Joulu tuli ja meni, hädin tuskin sitä ehti taas huomatakaan...näinhän mulla usein käy; ensin hössötän joulun takia viikkotolkulla, ja sit koko joulu on ohi hujauksessa. Ei vaan, oikein kiva joulu meillä oli, tosin olin kyllä aattoaamuna aivan puhki, ja tuntu etten selviä siitä päivästä. Unet oli jotenkin jääny vähille edellisyönä, ja typy tuli aattoaamuna kuuden aikaan "potkimaan" hereille, kun oli niin täpinöissään...

Mulle ehkä parasta joulussa on aina ollut se kynttilöiden tuoma tunnelma, ja se hetki, kun enkelikello otetaan esille joulupöytään. Jo lapsena sitä suurin silmin ihmettelin sydän onnesta pakahtuen, ja edelleen sillä on mulle suuri vaikutus:) Toki se joulun rauha ja yhdessä olo on myös tärkeää, sehän on selvä.

Ihan perinteinen joulu meillä oli; aatonaattona vietiin haudoille kynttilät, aattoaamuna paistettiin kinkku ja koristeltiin kuusi, syötiin riisipuurot ja lähdettiin mun vanhemmille joulun viettoon. Vanhemmilla vieraili myös joulupukki, joka jollain oudolla tapaa muistutti yhtä erittäin flirttiä työkaveriani...meinasin revetä, kun pukki alkoi ehdottelemaan, että minähän voisin varmaan tulla apulaistontuksi lahjoja jakamaan...noniin mutta ilmeisen kilttejä olimme koko perhe olleet, sillä lahjoja saimme taas yllin kyllin.

Mulle ehkä se paras lahja oli tuo Gunnareitten uus levy. Kaikista ennakko-odotuksista ja kriitikoiden mollauksista huolimatta, ja ehkä juuri niiden vuoksi minun korvaan tuo Chinese Democracy kuulostaa kyllä törkeän hyvältä. Toki siinä on pari täytebiisin makuista kipaletta, mutta pääsääntöisesti kyllä tykkään tosta uudesta soundista, ja eritoten Axlin äänestä, joka on saanut uusia mielettömiä sävyjä tällä uudella levyllä. En ymmärrä tota useiden kriitikoiden kommentointia levyn vanhanaikaisuudesta, tai että se ei ole ns. ajan hermolla. Tuntuu muutenkin, että useat kriitikot ovat lytänneet levyn ihan vain sen vuoksi, että bändi nyt vain on yleisesti ottaen enää pelkkä vitsi, kun sitä levyä on väsätty vuosikaudet jne. Hemmetti, minusta levy kuulostaa Guns`N`Rosesilta hyvinkin pitkälti, mutta kuulostaa silti tuoreelta. No, makuasioita nämäkin, ja mielipiteitä on monia, mutta mä kyllä tykkään tosta levystä tosi paljon, ja olen varma, että levy tulee soimaan stereoissani vielä kauan.

En ole varmaan ainut, joka taas kerran valittaa sitä, että on tullut ylensyöneeksi joulun aikaan. Laatikot ja muut alkaa todellakin tursuta jo korvista, mutta ei auta...niitä on siis jäljellä vieläkin, joten ainakin vielä pari päivää yritämme mättää jouluruokia. Muutenkin tämä joulukuun bilemeininki alkaa jo väsyttää. Sillon ennen jouluahan oli ne ammattiosaston pikkujoulut, ja mun synttärit, joissa molemmissa tuli ns. vedettyä tappiin tämä ilonpito. Synttärit oli kyllä ihan oma lukunsa...tytöt piti todellakin vähän hauskaa mm. testaamalla rattikelkkaa aamuyöstä meidän takapihalla ym. kehittävää. Taidettiinpa vielä videoidakin kaikki ne meidän häröilyt. Kiitos muuten ihanille ystäville ihanista lahjoista...Charon-groupie -t-paita on ollut kovassa käytössä, ja kopio Johnny Deppin Patti Smith-maalauksesta on kehyksissä seinälläni kunniapaikalla.:)

Vielä on uuden vuoden bileet tiedossa, ja etukäteen hirvittääkin, että kuinka mä niistä selviän...:) Tänä vuonna ollaankin menossa hyvien ystäviemme luo Pohjanmaalle uuden vuoden viettoon, joten siitä tulee taatusti hauskaa...

Heti tammikuun ekasta päivästä alkaen alkaa sitten mun kuntokuuri. Oikeesti tällä kertaa. Kuntokuuri tulee pitään sisällään myös raittiuslupauksen...pitääkö se sitten viikon, tai kuukauden tai puoli vuotta, niin ajattelin nyt ryhtyä siihen jokatapauksessa. Mulla on paino karannut ihan käsistä, ja muutenkin kaikkia ihan ihme oireita ilmenee nykyään, joten pakko on alkaa taas vahtimaan, mitä suuhunsa laittaa...

Näissä tunnelmissa voinenkin jo toivottaa kaikille oikein hyvää uutta vuotta 2009. Olkaahan ihmisiksi:)