Jälleen "lomalla" (lue: lomautettuna...).

Olen aloitellut jouluvalmistelut. Ennätysaikaista, jopa minulta! No mutta kun kerran tätä ylimääräistä aikaa nyt on, niin yritetään käyttää se hyvin hyödyksi. Joulukortteja olen väsäillyt, ja muutaman lahjankin jo tehnyt. Suunnittelemamme nukkekoti typylle on edelleen suunnitelma-asteella, mutta esim. tykötarpeet sitä varten on jo katsottu ja mitattu. Kun nyt saisi vielä aikaiseksi ne maalata ja kootakin...muutaman huonekalun olen myös ideoinut nukkekotiin. Tulitikkuaskit ja lankarullat ovat todellakin oiva keksintö siihen puuhaan (kiitos vaan vinkeistä, joita mm. täältä blogeista olen saanut!)...ehkä jonain päivänä laittelen tänne kuvia, jahka saan enemmän valmista aikaan. Kävin Tiimarissa tutkailemassa, josko sieltä löytyisi vinkkejä tähän nukkekodin laittoon, mutta sehän oli jo ihan täynnä kaikkea joulusälää. Oih, olis tehnyt mieli ostaa vaikka mitä. Mä rakastan kaikkea joulusälää, kynttilöitä, koristeita, lyhtyjä, ym.ym..tyydyin kuitenkin hankkimaan vain näitä askartelutarpeita tällä kertaa. Ehkäpä tilipäivänä voisi poiketa Tiimarissa taas uudemman kerran...

Kirjastossa kävimme myös typyn kanssa, ja taas tarttui mukaan iso kassillinen kirjoja. Meidän suosikkeja on erityisesti nuo Mauri Kunnaksen kirjat, samoin kuin Heinähattu ja Vilttitossu-kirjat. Niitä nytkin lainasimme enimmäkseen. Itselleni lainasin jälleen Markus Kajoa (sen miehen tarinoinnista en saa ikinä tarpeekseni),ja Paolo Coelhon Alkemistin. Tuota jälkimmäistä kirjaa on niin moni kehunut, että nyt oli ihan pakko se lainata, kun silmiini se sieltä hyllyltä osui. Kieltämättä sormet jo syyhyää päästä noihin kirjoihin käsiksi.